2008年4月18日金曜日

先週まつ

先週まつにはさくらまつりとたいこやことのパーファーマンスでしたので友だちと車で行きました。土曜日の早朝に友だちと会いましたので、金曜日に早くねなくちゃいけませんでした。それはちょっと大へんでしたが、私は大丈夫でした。ウアシントンDCまで二時間ぐらいかかりました。私たち車でとてもつまらでした。元気なおんがくがないんでしょう。さくらまつりでたくさんの食べ物の売てんやおみやげの売てんがありました。そして、たくさんの人がいました。たこやきとたいやきを食べたり、げいしゃをみたりしました。三時間半ぐらい家に帰りました。


それはたこやきです。たこやきはOctopus in Fried Ballsです。とてもおいしいです!


たいやきはFish-shaped pastry with sweet bean pasteです。みどりじゃありません。。。

日曜日にたいこやことのコンサートでしたので、友だちと行きました。そのコンサートはきれいで、げんきでした。The group that did taiko drumming was called Nen Daiko, and they were amazing. The acoustics in the building were so wonderful - you could feel the music just as well as you could hear it. I was also surprised that so many of Nen Daiko's members were female - there were only two or three men in the whole group.


これはこととしゃみせんですが、コンサートでしゃみせんをひきませんでした。

これはNen Daikoです。一ばんの映画はおみやげです。日曜日に見ましたが、このバーシオンはちょっと長いと思います。二ばんの映画もNen Daikoですが、そのおんがくを見ませんでした。

0 件のコメント:

A Kappa Explanation

I'm sure by now some people are confused as to the images I've chosen and the video clip below. The clip below, in case you can't read the rather blurred kanji, is from the anime Gensomaden Saiyuki by Kazuya Minekura. The opening isn't as full of pretty fluorishes and whatnot like the actual episodes are.

Why am I explaining this, you may ask. Well, it all has to do with the kappa nickname that I tend to use - in case you didn't figure the kappa part out by now from the signature on the left. Kappa was the term incorrectly assigned to the Saiyuki character in the original Journey to the West series, Sha Gojyo. Gojyo was a sand demon in the original Buddhist myth about a Sanzo priest traveling to India to meet the Buddha. A kappa, however, is a water demon whose favorite food is cucmbers and who carry water dishes on their heads. This is not Minekura's Gojyo, either.

Still lost? That's good - I'm not there yet. In Kazuya Minekura's version, which is far more of an action and personal discovery piece where the four main characters (five if you count Hakuryuu the dragon who can turn into a Jeep) are trying to prevent Gyumaoh, the Demon King, from being reborn, than a religious treatise (though there are a lot of philosophical aspects and debates buried within it), Sha Gojyo is actually half kappa. You can tell he's not human or demon from his red hair and red eyes. I bet now you know who he is in the clip below.

I got the nickname Kappa from Minekura-san's Gensomaden Saiyuki series, prescribed by a group of friends that seems to perpetuate it regardless of who I'm around - it's actually migrated with me past highschool. Gojyo's personality has some rugged edges, though he's really a big brother type beyond that. He's also the fair bit of a romantic, once you get past the playboy aspect. While there are plenty of differences between myself and Gojyo (mainly the whole he's a guy and I'm not aspect), the name persists.

So, longer than anyone cares, this is your kappa signing off.

Gensomaden Saiyuki